Rehvimärgise reeglistik määrab kütusekulu, märghaarduvuse ja veeretakistusmüra infonõuded. Lisaks viidatakse ka toote talvistele omadustele.
2012. aasta 1. novembrist kehtinud EU 1222/2009 regulatsiooni on täiendatud ning 2021. aasta 1. maist asendab selle regulatsioon EU 2020/740. Sellest hetkest alates kehtivad uued nõuded. Muudetud on kütusekulu, märghaarduvuse ja veeretakistusmüra hindamisklasse ning ka EL-i sildi asetust. EL-i andmebaasis olevad tootja andmelehed saab sildil oleva QR-koodi abil alla laadida. Vastavatel rehvidel märgitakse ka lume- ja jäähaarduvus.
Regulatsioon ei kehti järgnevatele rehvidele: - rehvid, mis on disainitud spetsiaalselt sellistele sõidukitele, mis registreeri enne 1990. aasta 1. oktoobrit – taastatud mustriga rehvid (kuni EU VO 2020/740 rakendamiseni) – professionaalsed maastikurehvid – rallirehvid – rehvid, millel on haarduvuse tõhustamiseks lisadetailid, nagu näiteks lisanaastud – T-tüüpi hädaolukorrarehvid – rehvid, mille lubatud kiirus on kuni 80 km/h – rehvid, mille velgede diameeter on ≤ 254 mm või ≥ 635 mm
Kriteeriumite ja hinnanguklasside ülevaade
Kütusekulu
Kütusekulu sõltub rehvide veeretakistusest, sõidukist endast, sõidutingimustest ja juhi sõidustiilist. Rehvi veeretakistuse koefitsient jagatakse klassidesse A (kõige ökonoomsem) kuni E (kõige madalama ökonoomsusega).
Kui sõidukil on ainult A-klassi rehvid, on kütusekulu kuni 7.5%* madalam võrreldes E-klassi rehvidega. Kaubikute puhul võib kütusesääst olla veelgi suurem. (Allikas: Euroopa Komisjoni mõjuhinnang * kui mõõta vastavalt regulatsiooni (EU) 2020/740 testimeetodi alusel)
Märkus: Kütusekulu sõltub suuresti sinu sõidustiilist ning seda saab märkimisväärselt vähendada, sõites keskkonnasõbralike maneeridega. Kütusekulu tõhustamiseks tuleks regulaarselt kontrollida ka rehvirõhku.
Märjal pidamine
Märjal teel pidurdamise tõhusus on jagatud klassidesse A (kõige lühem pidurdusteekond) kuni E (kõige pikem pidurdusteekond).
Kui autol on A-klassi rehvid, on pidurdusteekond 80 km/h juures pidurdades 18 meetrit lühem võrreldes E-klassi rehvidega (keskmise haarduvusega teepinnal).* *Allikas: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Märkus: Sõiduturvalisus sõltub suuresti sinu sõidustiilist. Alati tuleb jälgida pikivahe. Parema haarduvuse jaoks tuleb regulaarselt kontrollida rehvirõhku.
Väline veeretakistusmüra
Rehvimüra mõjutab sõiduki üleüldist mürataset ja mõjutab nii sinu sõidumugavust kui ka keskkonna mürasaastet. EL-i rehvisildil on veeretakistusmüra jagatud 3 klassi, alates A-klassist (kõige madalam müratase) kuni C-klassini (kõige kõrgem müratase), mõõdetud detsibellides (dB) ning võrreldud Euroopa mürasaaste piirmääradega.
A A-klass tähendab, et rehvi väline veeretakistusmüra on üle 3 dB allapoole EL-i limiidist, mis kehtestati 2016. aastal. B B-klass tähendab, et rehvi väline veeretakistusmüra on kuni 3 dB allapoole 2016. aastal kehtestatud EL-i limiidist või sellega võrdne. C C-klass tähendab, et määratud piirmäär on ületatud.
Ettevõtte Arvustus
Profiil:Pilot Sport 4S
Arvustuse kuupäev
Testimiskeskus
Mõõdud
Arvustuse tekst
Hinnang
Tihend
03/2024
AUTO BILD - sportscars
245/40 ZR19 (98Y) XL MO1
Highly recommended
03/2020
AUTO BILD - sportscars
245/40 ZR19 (98Y) XL MO1
Highly recommended
Mark
Michelin
Mudeliseeria
Pilot Sport 4S
Dimension
245/40 ZR19 (98Y) XL MO1
Laius
245
Tyre profile
40
Construction type
ZR
Rehvi suurus
19
Koormus indeks
98
kiirusindeks
((Y))
With/Without Valve (TT/TL)
Rehvile vajalik siselohv
M/C
No
Michelin – Viime Teid edasi.
Meie asutajate, Edouard ja André Michelin visoon on juhendanud Michelini kaubamärgi arengut rohkem kui 125 aasta vältel, võimaldades hõlpsat, turvalist ja võimalikult mugavat sõitu – esmalt innovatiivsete rehvide ja ratastega, seejärel manatee kaartidega, reisijuhtidega ning panustades liikluse infrastruktuuri täiendusse. Sellega kaasnes tugev siduvus keskonnaga, kuna kaasaegne mobiilsus peab olema keskkonnasäästlik.
Igal aastal toodab Michelin Group rohkem kui 178 millionit rehvi, 68 tootmishoones, 17 erinevas riigis, ning omab müügivõrgustikku rohkem kui 170 riigis. Mitmekesine tootevalik pakub jalgratta, sõiduauto, veoauto, mootorratta ja traktori rehve, aga ka 5-tonnistele pinnaseteisaldusmasinatele. Michelini alluvuses töötab 111,700 inimest ülemaailmselt ning omab ka vanimat ning kuulsaimat kaubamärki maalimas, milleks on legendaarne Michelini Mehike.
Arengusuund: MICHELIN Total Performance
Uute müügiartiklite tootmisel viljeleb Michelin jõudalt "MICHELIN Total Performance" konseptsiooni, mille taga on jäigad standardid, sidudes mitmeid rehvomadusi, et saavutada optimaalne tulemus. Järgime seda filosoofiat mitte ainult oma tavatoodetes vaid ka motospordis. Mitmed tehnilised innovatsioonid aitavad kergendada koormat keskonnale, juhidele ja ettevõttetele. Michelin rehvid näitavad oma täispotentsiaali pakkudes suurepärast haarduvust, pikka kestvusiga ning väiksemat kütusekulu tänu väiksemale veeretakistusele.
Selleks, et paremini mõista rehvide igapäeva kasutustingimusi, alustas Michelin aasta 2014 suvel unikaalse projektiga “Road Usage Lab”. 3000 sõidukit erinevate juhtidega üle Euroopa olid varustatud spetsiaalsete mõõteseadmetega, et salvestada teavet rehvide kasutusest. Need väärtuslikud avastused rakendatakse tuleviku rehvimudelitesse, mistõttu on need paremini sobitatud lõpptarbija vajadustele.
*Listihind (kui olemas) on rehvitootjate ja edasimüüjate vahelise müügihinna väljaarvutamise aluseks. Mitte mingil juhul ei ole siin tegemist lõpliku müügihinnaga, mida tuleb maksta ostjal.
**Hinnad kehtivad (kui pole teisiti nimetatud) ühe ühiku kohta, käibemaks on hinna sees; hinnale lisanduvad saatekulud
***Rohkem kui 90% meie tellimustest jõuavad kliendile määratud tarneajal.